Menu Content/Inhalt
Jesteś w: Portal Nauczyciela i Ucznia
20.02.2015

Uwagi na temat matury próbnej z fizyki zorganizowanej przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w roku szk. 2014/2015

Wszystkich nauczycieli, których uczniowie uczestniczyli w próbnej maturze organizowanej przez CKE (arkusz, klucz odpowiedzi) zachęcamy do zapoznania się z recenzją arkusza i rozwiązań. Autorką recenzji jest wybitna polska dydaktyczka fizyki, dr Jadwiga Salach.

 
19.02.2015

Uwagi na temat matury próbnej z fizyki zorganizowanej przez Operon z Gazetą Wyborczą w roku szk. 2014/2015

Wszystkich nauczycieli, których uczniowie uczestniczyli w próbnej maturze organizowanej przez Operon (arkusz, klucz odpowiedzi) zachęcamy do zapoznania się z recenzją arkusza i rozwiązań. Autorką recenzji jest wybitna polska dydaktyczka fizyki, dr Jadwiga Salach.

 
13.02.2015

Gazeta Prawna o problemach z darmowym podręcznikiem

Duże wydawnictwa zmonopolizują rynek podręczników. To jedna z konkluzji artykułu „Poślizg z darmowym podręcznikiem” opublikowanego w Gazecie Prawnej.

To kolejne potwierdzenie słuszności decyzji ZamKoru o włączeniu swojej oferty podręcznikowej do WSiP. Tym sposobem uniknęliśmy ewidentnego wypchnięcia z rynku. Nauczyciele i uczniowie będą nadal mogli korzystać z uważanych za najlepsze i nagradzanych podręczników fizyki oraz innych materiałów nadal przygotowywanych przez zespół Zamkoru (np. planowana na marzec próbna matura z fizyki WSiP, zadania maturalne nowych typów na stronie internetowej, czy gimnazjalne testy diagnozujące).

Gazeta Prawna o problemach z darmowym podręcznikiem
 
09.02.2015

Wspomnienie o prof. Krzysztofie Fiałkowskim

W listopadzie 2014 zmarł prof. Krzysztof Fiałkowski, współautor licealnych podręczników Zamkoru, autor wielu tekstów na naszą stronę internetową, a przede wszystkim nasz przyjaciel i ekspert w rozwiązywaniu wszelkich problemów fizycznych.

Przedrukowujemy wspomnienie o Profesorze z FOTONU, czasopisma dla nauczycieli fizyki.

Wspomnienie o prof. Krzysztofie Fiałkowskim
 
04.02.2015

Ciśnienie atmosferyczne – wstęp do dyskusji z uczniami

Przystępując do omawiania ciśnienia atmosferycznego, nauczyciel może wykonać krótki pokaz, zaskakujący dla wielu uczniów i stanowiący znakomity wstęp do dyskusji. W dolnej części plastikowej butelki należy wcześniej wywiercić otworek. Pytamy uczniów, czy jeśli wypełnimy butelkę wodą, to będzie się ona wylewać przez otworek. Dla wielu uczniów odpowiedź jest oczywista; skoro jest dziurka, to woda musi się wylewać. Napełniamy butelkę wodą, która rzeczywiście wypływa przez dziurkę. Następnie zamykamy butelkę zakrętką i po chwili woda przestaje się wylewać. Odpowiedź na pytanie „dlaczego?” pozwala nie tylko udowodnić istnienie ciśnienia atmosferycznego. Pokazuje także, że powietrze wywiera parcie na poziome powierzchnie nie tylko z góry, lecz także np. na boczną ścianę butelki, równoważąc parcie hydrostatyczne wody w butelce na wysokości wywierconego otworku.

 
Strony:    poprzednie 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | następne

 

Zobacz więcej

 
Aktualności
 
Fizyka w ZamKorze