Menu Content/Inhalt
Jesteś w: Portal Nauczyciela i Ucznia
21.05.2014

Druga część książki „(Nie)bezpieczne związki fizyki z medycyną”

Już jest w sprzedaży druga część książki „(Nie)bezpieczne związki fizyki z medycyną. Fizyka z elementami medycyny dla kandydatów na uczelnie medyczne, fizykę medyczną i biofizykę” autorstwa Adama Blokesza, Jakuba Wąsowicza i Patryka Wolnego. Książka stanowi doskonałe wsparcie w nauczaniu przedmiotu uzupełniającego fizyka w medycynie. Można ją również wykorzystywać w grupach realizujących przedmiot przyroda lub jako uzupełnienie wiadomości w klasach, w których fizyka jest realizowana na poziomie rozszerzonym. Zachęcamy wszystkich nauczycieli fizyki, także uczących w gimnazjum, do przeczytania tej książki. Zawarta w niej wiedza może uatrakcyjnić lekcję fizyki na każdym etapie nauczania.
Podobnie jak w pierwszej części książki atutem „(Nie)bezpiecznych związków...” jest przejrzysta kompozycja. Każdy temat został podzielony na dwie części – fizyczną i medyczną. Klarowne opisy i jasno przedstawione zagadnienia dostosowano do możliwości odbioru ucznia. Warto podkreślić, że książka pozostawia dużą swobodę nauczycielowi, który może dopasować realizację tematu do poziomu grupy. W Portalu Nauczyciela (szkoła ponadgimnazjalna) w zakładce Fizyka w medycynie znajdują się dodatkowe materiały dla nauczyciela (np. program nauczania) oraz materiały multimedialne dla uczniów.

 
20.05.2014

Rozwiązania zadań ze zbiorów ZamKoru

Portalu Nauczyciela (szkoła ponadgimnazjalna) w zakładce Rozwiązania zadań ze zbiorów wydawanych przez ZamKor zamieściliśmy rozwiązania zadań 6.22, 6.23 i 6.24 z drugiej części zbioru zadań „Z fizyką w przyszłość”. (Materiał jest dostępny wyłącznie po zalogowaniu się do Portalu Nauczyciela).

 
19.05.2014

Nowe zadania do matury 2015

Portalu Nauczyciela (szkoła ponadgimnazjalna) w zakładce Nowe typy zadań na egzaminie maturalnym od roku 2015 zamieściliśmy kolejną porcję zadań. Są to zadania nowych typów z działów: „Praca, moc i energia” oraz „Mechanika bryły sztywnej”. (Materiał jest dostępny wyłącznie po zalogowaniu się do Portalu Nauczyciela).

 
15.05.2014

Rozszerzona matura z fizyki 2014

Rozwiązania zadań maturalnych z poziomu podstawowego i z rozszerzonego zamieściliśmy już w Portalu Ucznia.
Tegoroczną maturę z fizyki w zakresie rozszerzonym uważamy za bardzo niesprawiedliwą zarówno wobec zdających ją uczniów, jak i wobec przygotowujących ich nauczycieli.
Rozwiązanie wszystkich zadań w przewidzianym czasie 150 min było praktycznie niemożliwe.
Wiele zadań wymagało wykonania pracochłonnych i czasochłonnych rachunków, niemających nic wspólnego z wykazaniem się wiedzą fizyczną, stwarzając dla pracujących w ogromnym pośpiechu uczniów okazję do zwykłych pomyłek, których już nie mieli możliwości poprawić.
Według standardów wymagań zawartych w podstawie programowej w arkuszach maturalnych powinno się znaleźć więcej zadań wymagających uzasadniania stwierdzeń, wyjaśniania procesów i zjawisk, argumentowania, przetwarzania informacji, analizy tekstów, a mniej zadań, które zmuszają do czasochłonnych obliczeń. Nasuwa się wątpliwość, czy twórcy arkusza maturalnego w ogóle zapoznali się z tymi standardami! Maturę rozszerzoną z fizyki zdaje niewielka liczba uczniów, w tym garstka tych najambitniejszych, najzdolniejszych i najbardziej pracowitych. Przygotowują ich – często kosztem prywatnego czasu – najlepsi polscy nauczyciele. Tym uczniom nie jest obojętne, czy uzyskają 75 proc. czy 95 proc. punktów. Uniemożliwienie im otrzymania wyniku na miarę ich umiejętności z tak prozaicznego powodu jak niedopasowanie ilości koniecznych obliczeń do czasu trwania egzaminu świadczy o braku szacunku twórców arkusza maturalnego dla uczniów i ich nauczycieli.
Niektórym uczniom uniemożliwiono w ten sposób podjęcie studiów technicznych na zagranicznych uniwersytetach, które wymagają uzyskania wysokiego procentowego wyniku maturalnego z fizyki. To niedopuszczalny brak odpowiedzialności!

Rozszerzona matura z fizyki 2014
 
25.04.2014

„Pochodne bez granic”

W nowościach naszego sklepu pojawiła się także książka „Pochodne bez granic” autorstwa Adama Kleinera. Książka jest przeznaczona dla uczniów, którzy zamierzają podjąć studia ścisłe lub techniczne. Wprowadza w świat pochodnych i pokazuje sposoby ich zastosowania do problemów fizycznych omawianych w licealnym zakresie rozszerzonym.

 
Strony:    poprzednie 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | następne

 

Zobacz więcej

 
Aktualności
 
Fizyka w ZamKorze